
Perinteinen mainosnauha on yllättävän vähän käytetty mainosmateriaali. Luova markkinoija tai tapahtuman järjestäjä saa ihmeitä aikaan pienellä pätkällä nauhaa. Tässä muutamia luovia tapoja käyttää mainosnauhaa.

Tiimimme kasvaa paluumuuttajalla perhevapailta ja lisäksi olemme saaneet myös yhden uuden vahvistuksen mestareiden joukkoon.

Kaupan hyllyllä erottuminen ei ole lasten leikkiä. Etenkin oluthyllyllä kymmenet, ellei sadat tuotteet huutavat kuluttajalle etiketeillään.

Kauppojen oluthyllyistä on tullut yhdenlainen taidenäyttely. Pienet ja isommat panimot pyrkivät erottumaan, mitä näyttävämmillä etiketeillä.

Etiketin poisto tai irrotus osoittautuu joskus hankalaksi. Me Ainesmestareilla teemme näitä tarraetikettejä, joten tiedämme myös, miten ne saadaan pois lasipurkista. Seuraavat vinkit toimivat ihan kotikonstein ja välinein.

Foliointi on viimeistelytekniikka, jossa lämpöä, painetta ja UV-säteilyä käytetään ohuen folion kiinnittämiseen paperiin, muoviin tai kartonkiin.

Stanssaus tarkoittaa painotuotteen leikkaamista tiettyyn muotoon. Sitä kutsutaan myös muotoon leikkaukseksi (yllätyt, yllätys).

Nuuttauksessa paperiin tai kartonkiin painetaan ura, joka helpottaa taittamista.

Perforointi on osa viimeistelyprosessia, jonka aikana painettuun tuotteeseen tehdään pieniä viiltoja. Nämä reiät mahdollistavat myös etiketin repäisemisen siististi.

CMYK-väriavaruus ei riitä kirkkaimpien värien saavuttamiseen, jolloin Pantonen lisävärit tulevat avuksi. CMYK ja Pantone eivät siis varsinaisesti kilpaile keskenään.
RGB ja CMYK ovat väriavaruuksia. Tavan tallaajaa ne eivät kiinnosta, mutta painotuotteen suunnittelijan täytyy ymmärtää niiden ero. Väärän väriavaruuden käyttäminen voi helposti pilata lopputuloksen.

Ensimmäisenä oli tuotteet ja sitten tuli visio. Ensivaikutelma kuluttajaan tehdään tuotteen ulkoasulla, sitä täydentävillä tuotekampanjoilla, sosiaalisen- ja muun median myllytyksellä. Jonka jälkeen toki merkitykselliseksi tulee tuotteen sisältö, tarve, maku, käyttötarkoitus ja tuotteen toimivuus.

Offsetpaino tai painatus on yksi suosituimmista painotekniikoista. Se tarjoaa laadukkaimmat tulokset ja soveltuu etenkin suurille painoerille.
Flexopaino eli fleksografinen painatus on kiirinyt tarrateollisuuden käytetyimmäksi tulostustekniikaksi. Se tarjoaa yhdistelmän laatua, tehokkuutta ja joustavuutta. Mutta mitä on fleksopainatus ja miten se toimii?

Neliväripainatus on yleisimmin käytetty menetelmä värikuvien tulostamiseen. Alalla sitä kutsutaan myös neliväriprosessiksi, CMYK-tulostukseksi ja täysväritulostukseksi. Kyseessä ei ole varsinainen painotekniin vaan enemmänkin värien käyttöön liittyvä menetelmä.

Paperiteippiä näkee yhä useamman yrityksen pakkauksissa. Se erottuu ekologisuudellaan ja tyylikkyydellään. Jos haluat luoda yrityksestäsi vastuullista kuvaa, kannattaa tutustua paperiseen Ecopack pakkausteippiin.

Pakkausteippi painatus on helppo ja edullinen tapa tuoda väriä paketointiin. Tässä artikkelissa käymme läpi ideoita ja huomioon otettavia asioita pakkausteipin painatuksessa.

Pakkaus on osa kokemusta ja pienetkin personoinnit voivat jäädä mieleen. Katso viisi ideaa, joilla verkkokauppias voi personoida postipakettia.

Osaamista ja ammattitaitoa painoalalta Markolle on kertynyt mittariin jo komeat 28 vuotta! Häntä tohtinee kutsua jo pakkausalan ammattilaiseksi.

Sitkeys ja periksiantamattomuus seuraa entistä ammattiurheilijaa myös nykyisessä myyntityössä. Miikka saa jatkuvasti kiitosta asiakkailtamme hyvästä palvelusta.

Esittelimme tapahtumassa muun muassa markkinoiden tulevan hittituotteemme Ekopack-teipin. Ecopack eli Paperiteippi on ennen kaikkea ekologinen ja lisäksi tyylikäs vaihtoehto perinteiselle pakkausteipille. – Teippi keräsi katseet ja herättikin kovasti kiinnostusta messuvieraissamme.

Teippipainajamme Tomi on todella tarkka ja tunnollinen työssään, tulee kaikkien kanssa toimeen ja on tärkeä pala tuotantoamme.

Ainesmestarit Oy:n Lassi Hieta ja Henri Aineslahti kävivät solmimassa alkavan yhteistyön Optimum Groupin kanssa Hollannissa.

Bureau Veritas on sertifioinut ISO 9001:2015 laadunvalvontajärjestelmämme!

Lassi Hieta aloitti Ainesmestarit Oy:n palveluksessa kesäkuussa 2021 flexopainon tuotannon johtajana ja kehittäjänä. Joulukuussa 2021 hallitus nimitti Lassi Hiedan yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi, kun Jenni Seva siirtyi tehtävästä sivuun.

Sari on yrityksen yksi kiistattomista johtohahmoista. Hän on ollut Ainesmestareiden palveluksessa jo reilut 16 vuotta. Sari omaa sellaisen tietopankin, että asia kuin asia ratkeaa hänen käsittelyssään. Painomateriaalit ja niiden ominaisuudet ovat erityisesti Sarin vahvaa osaamisaluetta.

Kävimme morjestamassa asiakkaitamme Tampereen Ratinanniemessä. Kyllä, siellä on juurikin nyt parasta aikaa käynnissä perinteinen suomalainen olutfestivaali: Suuret Oluet - Pienet Panimot.

Asiakkaamme herkullisissa kastikkeissa komeilee meillä painetut etiketit. Poppamiehen "hattutemppu" The Sauce- kastikeperheen Sweet Chili, Piri-Piri ja BBQ.

Esittelyssä vuorostaan meillä työt aloittanut rautainen alan ammattilainen Milla Lehto. Milla on työskennellyt alalla painotuotteiden parissa jo yli 15 vuotta. Häneltä löytyykin vankka osaaminen erityisesti Flexopainon parissa työskentelystä.

Haikein mielin päästämme meidän Tanjan äitiyslomalle. Haluamme toivottaa hänelle ja koko perheelle hirmuisesti tsemppiä loppurutistukseen ja uuden alkuun!

Ainesmestarit Oy täyttää tänä vuonna 40 vuotta! Ainesmestarit Oy:n luoma tarina jatkuu. Tänä vuonna otamme isoja askeleita eteenpäin.
Ota rohkeasti yhteyttä!
Pistä rohkeasti viestiä, niin jutellaan lisää. Emme hyökkää kimppuusi kuin hyeenat. Katsotaan voimmeko olla avuksi ja vähintäänkin opit mitä projektisi vaatii. Voit myös pyytää suoran tarjouksen Tarjouspyyntö-sivun kautta.
