Kauppojen oluthyllyistä on tullut yhdenlainen taidenäyttely. Pienet ja isommat panimot pyrkivät erottumaan, mitä näyttävämmillä etiketeillä. Itsekin pysähdyn välillä ihailemaan pulloetikettejä, vaikka tarkoitus olisikin ostaa vain lounassalaattia. Tässä kirjoituksessa katsotaan onnistuneesti erottuvia esimerkkejä.
En vittu tiiä -pulloetiketit
En vittu tiiä -etiketit ovat tietenkin hauskoja. Kuopiolaisen panimo Rock Paper Scissorsin ja Kemijärveläisen Sanna Lampelan yhteisprojekti on niittänyt suosiota kaupoissa ja somessa. Nämä oluet ja etiketit ovat hyvä esimerkki somen ja hauskuuden voimasta.
Saimme kunnian painaa näitä huvittavia pulloetikettejä. Itse etiketti on varsin pelkistetty, mutta sen versioita on toteutettu useampia. Näin asiakasta saadaan houkuteltua ostamaan useampi pullo, vaikka itse tuote on sama.
Hiisi-panimon näyttävät ja värikkäät pulloetiketit
Jyväskyläläinen Hiisi tunnetaan värikkäistä ja graafisista etiketeistä sekä tietenkin maukkaista oluista. Vaikka etiketit ovat hyvin erilaisia, tunnistaa tuotteen silti Hiiden olueksi. Tässä on onnistuttu vakioimalla tuotteen nimen typografia ja sijainti. Hiiden logo on sijoitettu luovasti kaulaetikettiin.
Minimalistiset etiketit
Kaupan hyllyllä näkyy myös varsin pelkistettyjä etikettejä. Tällainen etiketti pomppaa heti silmille, jos hylly on muutoin täynnä hyvin rikkaita ja värikkäitä etikettejä. Minimalistisella etiketillä haetaan usein myös hienostunutta vaikutelmaa.
Kaipaatko apua pulloetiketin suunnitteluun?
Meillä Ainesmestareilla sekä suunnitellaan että painetaan pulloetikettejä. Ammattitaitoiset graafikkomme saavat tuotteesi erottumaan ja ottavat samalla tuotannon huomioon. Ota siis rohkeasti yhteyttä tai laita vaikka suoraan tarjouspyyntö tulemaan.